fredag, november 18, 2005

Lycka och undran


När jag gick upp möttes jag av en otroligt vänlig dotter....

Jag har tänt ett ljus mamma, sa hon, och så började hon plocka ur diskmaskinen....

Hmmmmm, tänkte jag vad vill hon nu, misstänksam som man ju är.

När jag sen började prata och hon hörde min hesa röst fylldes hon av medömkan för hur ont jag har i halsen och tyckte att jag genast skulle åka till doktorn. Jag flinade lite och sa att jag var ju inte sjuk utan hade bara rejält ont i halsen och är hes som värsta kråkan.... Det går över!!!!

När hon sen hade gått iväg till bussen får jag dåligt samvete för min misstänksamhet, för hon begärde inget....

Men så är det ju DISCO på lördag kom jag på och det ska ju hämtas..... Förmodligen så kommer det väl ikväll... Ja ja jag får nog hämta henne...

När man är 14år och tjej så skiftar man väldigt i humör kan jag lova. Från gulligaste till ett hormon monster som upplyser en om att man fattar inte nått..

Kommer ihåg den tiden själv och det var inte lätt att försöka va vuxen och samtidigt barn... En underbar dotter är hon, min Pernilla!!!!!!!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul bild på Emil - han ser VERKLIGEN drogad ut - och skönt att det inte var något fel på honom.
Igår somnade jag vid 21-tiden på soffan och vaknade 05.20. Jag var något groggy när jag stapplade in till sängen för att sova vidare. Men GUD SÅ SKÖNT att vara pigg idag på jobbet. Det är trist nog att jobba dagtid som det är utan att man ska vara plågad av sömnbrist.
11 minusgrader var det i morse när jag skulle köra till jobbet, mitt nytvättade hår frös medan jag skrapade rutorna på bilen (jag får ibland lite dåligt samvete när jag låter bilen stå på tomgång under rutskrapningen, men å andra sidan har jag inte så mycket val - att sätta sig i en kall kall kall kall bil med blött hår är ingen höjdare).
Jag har förresten kommit på en lösning för hur jag ska göra med den trånga passagen i på min tomt - jag ska såga ner grindstolparna. Så nästa sommar kan ni förhoppningsvis köra in med husvagnen på baksidan av huset... /Karolina

fredag, 18 november, 2005  
Blogger Elisabet. said...

Karolina: skaffa dig en blogg! Jag lovar att bli trogen läsarinna. Elisabet

fredag, 18 november, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics