torsdag, december 08, 2005

Tårta

Jag har ju ingen kamera så bilden får man va utan men receptet kan jag dela med mig av...
Allt förutsatt att man gillar sötsliskiga tårtor.... Det gör jag.....

Kolakräms tårta
Mandel botten
4 äggvitor
2dl socker
175g sötmandel

Mal mandeln. Vispa äggvitorna hårt. Vispa i sockret lite i taget lika hårt. Vänd ner mandeln i smeten. Grädda i 175grader ca 30 min.

Kolakräm
½dl sirap
1tsk vaniljsocker
2dl grädde
1dl socker
Kokas till lagom tjock smet. Häll över mandel botten. Låt svalna. Vispa grädde och lägg på. Sikta kakao över...

MUMS!!!!!!!

2 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Uj uj uj...det här blir min dööööd!
*tack för receptet, det är nedsparat* :o)

torsdag, 08 december, 2005  
Blogger Malin said...

Milda Den är farlig!!! Men såååå god...

torsdag, 08 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics