måndag, april 17, 2006

Sjukstuga


Ja det kan man nog kalla vårt hem.....

Jag och Maken är dunderförkylda..

Äldsta sonen lika så och han har nog feber med. Blek som ett lakan och rör sig likt en zombie....

Sanna vaknade idag med feber och ont i halsen efter att ha varit förkyld i flera dagar....

Emil hade 39,1 i gårkväll och kändes varm nu när jag gick upp... Lika så rinner näsan och hostan är jobbig...

Här hemma finns EN riktigt frisk och det är Pernilla som än så länge bara visat symptom på tonårs trots.....

Ibland undrar jag vilket som är värst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stackars er... Vi har haft en flunsa liknande förkylning här uppe som bara gick runt, runt.... Halva lärarkåren var borta i omgångar och likaså eleverna... En dag var det så många lärare borta (sjuka, på kurs och med rysslandsbesök) att vi helt sonika fick ställa in halva skoldagen och beordra dem upp i backen (slalom) Det tyckte de inte att det var så tråkigt.. =)

KRYA PÅ ER!!!!!! Hoppas att ni snart börjar må bättre... Be tonårstrottset bo hemma hon någon kompis i några dagar... Åtminstone tills du är så frisk så du kan handskas med det..... =D

måndag, 17 april, 2006  
Blogger Malin said...

Leina: Ja det är jätte synd om oss.. hehe... Själv ömkan är bra...
Tonårstrottset måste man dessvärre ha koll på...... Körde ut två 17åriga killar från hennes rum 01,40 här om natten.. Då var jag inte glad kan jag säga...

måndag, 17 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hmmmmm.... Hos oss är det nog tvärt om..... Någon jagar ut mina barn från deras hus..... kl 1.40 på natten... =)

måndag, 17 april, 2006  
Blogger Malin said...

Leina: Grattis... Hon är bara 14 min dotter så jag tyckte inte det passade sig att ha öldrickande 17 årniga killar på rummet så sent.. Gissa om jag var arg... eller som dottern sa.. Mamma har ett damp anfall...

måndag, 17 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

Oj! Nej fast min kära dotter är 16 skulle jag få ett utbrott om öl var inblandad.... Får jag nästan när sonen som fyllt 18 inte kan hantera det hela.... ARGGGHHHHH!!!! Hur tror du det känns att skicka iväg henne att gå gymnasium i Växsjö???? Du känner mööjligtvis ingen där? Suck!

måndag, 17 april, 2006  
Blogger Nina said...

Malin! Händer grejer i Skåne tydligen ! Hoppas ni kryar på er snart och absolut inga ölpimplare i flickans rum på nätterna! Så du kan ha hur många dampanfall du vill för rätt ska vara rätt. Jag kokar bara jag tänker på det och det är inte ens min dotter!;0) kramar i mängder och lite tröst!

måndag, 17 april, 2006  
Blogger Bambi said...

Stackare! Sätt Pernilla i lite jobb,när Ni andra är sjuka- så kanske hon inte orkar vara trotsig...

måndag, 17 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det låter som riktig iinfluensa ,stackare KRYA PÅ ER!!!Tonåringen kan ju agera sjuksyster

måndag, 17 april, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Oj, har ni blivit sjuka där borta?
Det går tydligen bara runt, runt.

Och den trotsiga dottern .. ja, jag håller med bambi .., sätt henne i jobb, bums!

måndag, 17 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

Stackars er. Har ni nu blivit sjuka i g e n.
Måste kännas hopplöst nu när det bara går runt och runt.
Trotsiga tonåringar...säger bara blä

måndag, 17 april, 2006  
Blogger Nina said...

FRRRÖÖÖÖLLLLUNNNDDAAAA!

tisdag, 18 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

HOPPAS ATT NI MÅR BÄTTRE!!!
Bamsekramar

tisdag, 18 april, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Hoppas att familjen mår bättre idag
*kram*

tisdag, 18 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics