fredag, november 11, 2005

Mörker och ljuspunkter


Ja trots att termometern visar 11 så känns det förvånansvärt kallt. Fint fint regn (sånt som man blir så blöt av) kommer och vinden friskar i emellanåt...

Riktig skåne höst med andra ord.





Gårdagens lycka för lilleman att se bondens stora traktor med plog blir dagen mörker för mig....

Önskar en snabbt groende höstgröda NU!!!!!!!!






Att ljus och lampor är nödvändigt en dag som denna är det inget tvivel om.

Detta från vårt "fusk" valv i köket.
Lite mysfaktor tycker jag med alla små lampor tända....

Ljus café är nog vad jag hade behövt...





Att komma in i sovrummet och upptäcka att min (läs jag tror) Billbergia blommar blir dagens så långt höjdpunkt.

Bara det att något (som jag har och sköter) kan blomma vid denna dystra tid gör mig helt jätte lycklig..

Ja så är min dag så långt... Klockan är nu 14.07..

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Med tanke på att jag har fått för mig att blommor hemma hos dig är förbrukningsvaror så är jag mäkta imponerad av din billbergia (eller hur det nu stavas). Själv lyckades jag med att knipsa av en ny stängel till min orkidé. Hur surt känns inte det? Jag bara vet att den inte kommer att blomma på ännu ett år nu... Och min blomsterranka fick inte en enda blomma i somras (men plantan är hur stor och grön och fin som helst - hmmm, den är kanske i plast). Däremot har jag något i fönstret hemma som jag kallar eulalia, men som nog kan vara en gardenia egentligen, som tänker blomma för fösta gången på två år. Man får vara tacksam för det lilla om man inte har grönare fingrar än så.

Jag tror förresten att min ena kindtand har spruckigt på något konstigt sätt, det känns som om den är full av vassa kanter. Eftersom min ordinarie tandläkare i V-ås inte hade någon tid förrän 24 nov (och det nu dessutom visar sig att jag måste jobba den dagen) så tänkte jag att jag skulle höra om den lokala Folktandvården hade någon tid. Ja, tjena!!! Men jag ställde mig åtminstone i kö och enligt kvinnan som ställde mig i den så kan jag vänta mig en kallelse till tandläkaren om två år. Jag säger det igen: TVÅ ÅR!!!
NER MED LANDSTINGET VÄSTMANLAND! HATA LANDSTINGET VÄSTMANLAND!! (Och om hela f-rb-sk-d- Landstinget Västmanland skulle försvinna så skulle ingen märka det, jag tror inte att någon har fått vård där sedan 1978, sedan dess är det köplats som gäller.) /Karolina

fredag, 11 november, 2005  
Blogger Elisabet. said...

Karolina: jag fick akut våldsam tandvärk som visade sig vara inflammation i hela tanden och det hela hade gått ner i käkbenet.
Det var nästan hopplöst att komma till en akuttandläkare! Till slut hittade jag en ÄNGEL i Helsingborg, en f.d. ångermanlänning som tog sig an mig. När han borrade upp tanden och bedövningen lade sig över mig .., rann tårarna. Jag har nog aldrig upplevt sån lycka.
Men sen fick jag ingen tid för återbesök, det där var ju bara akut-tid. Vilket elände det är. Fick till slut komma till helsingborgarens privata tandläkerska och sen var man räddad. Men alla andra ...?

lördag, 12 november, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics