fredag, december 09, 2005

Idag har jag mailat till PLUS!!!!!!

Så här löd mailet.....


Hej!!
Åkte i september på bröllopsresa till Alanya, Turkiet med Bentour. Det visade sig snabbt att det som stod i resebeskrivningen (som jag fick av Bentour när resan var beställd) inte stämde:
1. Som bröllopspar skulle vi få fruktkorg och vin. Det fick vi inte.
2. 2 balkonger i olika riktning skulle tillhöra rummet. Endast en hade vi och i söderläge. Kunde inte utnyttja den då det var för varmt i direkt solljus hela dagen.
3. Det skulle finnas restaurang och bar på hotellet ned servering 08-22 men det gick endast att få frukost och bar fanns inte heller. Det som fanns var en kyl med div vatten öl och läsk.
4. Vi hittade ingen minabar på rummet heller.
Dessutom var städningen undermålig och vi fick själv hämta toa papper några gånger under veckan.

Jag påtalade dessa brister för Bentours representant på plats och blev oerhört nonchalant bemött. Enligt reseledaren Niklas var detta inget att bry sig om för vinet var ändå turkiskt och gick inte att dricka. Trots detta tryckte jag på och menade att detta ville vi ha eftersom vi blivit lovade det. Han gav med sig och skulle återkomma till mig både ang fruktkorg/vin och balkongerna.
Jag har fortfarande inte hört av honom.
Samma dag som jag kom hem, 12/905, skickade jag ett klagomail till Bentour. Jag fick ett automatiskt svars mail som bekräftade att dom fått mitt mail samma dag sedan dess har jag inte hört ett dugg. Jag ringde även förra veckan och ifrågasatte varför jag inget svar fått och dom hade inget svar att ge mig.
Vi ville känna det där lilla extra eftersom vi var på bröllopsresa men det lyckades Bentour helt ta bort.

7 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Både i morse och just nu har vi pingat nyligen EXAKT samtidigt .., vi har nog samma mail-rytm ... eller blogg-rytm.
Nu jobb!

fredag, 09 december, 2005  
Blogger Malin said...

Bambi: Jag vet men tänkte hålla lite liv om det nu först när det gått så långt tid och jag inte har hört något..
Det blir en anmälan till ARN så småning om.. Ja om dom inte hör av sig så klart.. man har 6 månader på sig.. Jag har kollat upp det....

fredag, 09 december, 2005  
Blogger Mildamakter said...

Ge dig inte!
Det är ju alltid tråkigt när en resa inte blir som man har betalt för/blivit lovad, och etter värre är det om det är en bröllopsresa.

fredag, 09 december, 2005  
Anonymous Anonym said...

Nonchalant av bentour. Klart att man ska hålla det man lova även om man är ett lågpris resebolag. Är man inte rädd om sina kunder så ska man inte ha några sådana.

Alanya är annars ett fantastiskt trevligt resmål..

fredag, 09 december, 2005  
Anonymous Anonym said...

Förlåt ovanstående var jag...

fredag, 09 december, 2005  
Blogger Malin said...

Ja jag kan lova att jag är en envis jäkel och inte kommer att ge mig förrän jag fåttupprättelse!!!!! Om det sen är en del av resan tillbaka i pengar eller att jag ska ge dom dålig publicitet det får vi se!!!!

Milda: Ja man ville ju va lite extra...
Padde: Ja det är fantastiskt i Alanya och vi ska åka igen nästa höst.. Får se vilket bolag det blir...

fredag, 09 december, 2005  
Blogger Elisabet. said...

Åk till Kas ! Som himmelriket! Vi åkte med Apollo men skötte oss själva. Nu har man inget val, nu är det verkligen resa-på-egen-hand-dit som gäller.
Till alla: Malin är en envis madame .., hon hamnar säkert i tv hos Sverker! Vad kul, då får du se Umeå!

fredag, 09 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics