onsdag, januari 04, 2006

Idé torka

Periodvis har jag total idé torka ang vad som ska ätas till middag.... Jag liksom bara tappar intresset... Blockad!!

Jsut en sån period är det nu..... Tur i oturen blir det ofta så när jag inte behöver tänka så ofta för att vi är bortbjudna.
Nu löser det sig ju ändå (är inte så att vi svälter menar jag) men det är ganska jobbigt att behöva fundera så mycket på det...

Idag kan jag i alla fall släppa det totalt.. Vi ska på födelsedagskalas där det bjuds på mat.....

Inga stora problem jag vet, men ett av mina.....

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst har du ganska "stora" barn oxå? För sex år sedan, dottern var bara 10 år, införde jag att ungarna skulle laga middag varannan söndag... Helskönt, jag hjälper inte till....!!!! Från början var det mycket korv och makaroner.... Men nu har de insett att de skall passa på att göra sådant de gillar... Nu är de 16 i 18 ½ så det kan bli riktigt gott ibland.... Prova! Att åtminstone slippa hitta på och laga mat en dag i veckan underlättar....

onsdag, 04 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Ja det låter ju som en ide.. Faktiskt så nu när jag tänker på det så tror jag att dom hade gillat det....

onsdag, 04 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag är ju så kallad matmamma, men visst är ideérna slut ibland!
Men en reserv jag tar till ibland är kokt falukorv (har jag alltid i frysen)hemlagat gott potatismos, så piffar jag till det hela med en smakrik sås, tex: senaps/tomat/pepparrot/curry/grädd/svamp. Lycka Till!

onsdag, 04 januari, 2006  
Blogger Malin said...

bambi: Jo jag vet alltför väl...

Rita: falu är gott och det hade jag kunnat äta minst en gång i veckan men maken är inte så förtjust i det...
Men kanske om man gör som du för det har jag aldrig provat...

torsdag, 05 januari, 2006  
Blogger Klimakteriehäxan said...

Jag säger bara: kycklingfilé. Som alla gillar, som man alltid kan ha i frysen, som kan varieras hur mycket som helst, som passar till ris, potatis, pasta, som ofta är på extrapris.
Fast det är ju inte säkert att det blir så mycket roligare i köket bara för det, förstås. (har du läst min gamla post "kökstrött"?)

fredag, 06 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics