torsdag, april 20, 2006

Elendes elende......

Läget här är just nu ingen höjdare.......

På Annandagen uppsökte jag akutmottagningen i Ystad för jag trodde kanske att Sanna hade hjärnhinneinflamation då hon hade feber ont i nacken och var ljuskänslig.
Efter 4,5 timmes väntan fick vi träffa en läkare som på 4 minuter konstaterade att det var förkylning.
En diagnos jag inte köpte då Sanna legat pall i flera dagar och aldrig tidigare visat upp en sån sida.
Tog dagen efter kontakt med vår läkare som ville titta på henne. Dom tog blodprov och idag fick vi det svar vi misstänkte....

KÖRTELFEBER

Inte så att man blev glad precis då det nu är kanke 2 veckors feber kvar att uthärda...

Dessutom inga aktiviteter på minst 4 veckor efter tillfrisknandet..

Som Elisabet alltid säger: - Modershjärtat formligen brister........

Visst det kunde varit värre men att se sin lilla tös bara ligga där dag efter dag och inte kunna hjälpa henne mer än att döva feber och smärta gör ont...

Att maken dessutom jobbar kväll och Emil tar så mycket tid gör inte att det känns ett dugg bättre.........

Sanna verkar som tur är ta det med ro bortsett från ridningen som inte blir mer denna termin förmodligen. Det var ett hårt slag och tårarna strömmade...
Vi ska så fort hon blir bättre köra till hästarna och rykta och pyssla om dom.

Så om jag inte bloggar på ett tag så vet ni varför...

7 Comments:

Blogger Bambi said...

Stackare!! Vilken otur, hoppas det vänder snabbt och blir lite bättre! *kramar om*

torsdag, 20 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

Stackare!!! Men Sanna får ju förstås inte ens rida det fick inte vår tjej pg a att levern var påverkad.Ta det lugnt och pyssla om dem så får maken pyssla om dig på bästa sätt sedan!!!!!!!

torsdag, 20 april, 2006  
Blogger Tommy said...

Fy fasiken. Skönt att det var något övergående ijallafall.

torsdag, 20 april, 2006  
Blogger Nina said...

Många kramar till Er! Och hoppas det blir bättre snart!

torsdag, 20 april, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Kom hit när du kan .. jag är ju fri i helgen .. så ska jag borsta ditt hår och ge dig kindpussar, nu när jag inte har nån annan att pussa ...-)

torsdag, 20 april, 2006  
Anonymous Anonym said...

Usch vad tråkigt för flickebarnet. Jag förstår att hon blev ledsen när hon inte skulle kunna rida. Jag skulle ha reagerat lika dant.

torsdag, 20 april, 2006  
Blogger Anna said...

Men oj. Vad jobbigt. Men skönt ändå att få en diagnos? Sänder kramar till er. Krya på sig.

fredag, 21 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics