fredag, oktober 28, 2005

Fredag är....


godamatens dag.. Detta har vi ätit ikväll. Ja för det är faktiskt mitt stekjärn på bilden...
Jag är just nu inne i en kreativ period i mitt matlagande som säkert är väldigt tillfällig. Men idag har jag provat nått nytt och det var festlig filé med senapssås.. supergott
Här komer recept till den som vill prova
500g fläskfilé delas i skivor och steks. Krydda med salt och peppar. Blanda en sås med 2,5dl grädde 2msk dijonsenap 2 pressade vitlöks klyftor och ½ köttbuljongtärning. Häll över det stekta köttet och låt puttra lite. Klipp persilja och häll över.
Till detta hade vi hemgjorda klyftpotatisar och en sallad..
Väl värt att prova!!!

Nu vankas godis och tvsoffan.....

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilket lyxigt liv du lever, då. Själv sög jag på en isbit till kvällsmat, fastkedjad vid datorn på jobbet som den kontorsråtta jag är. Sedan kom nattchefen och piskade oss, vilket bröt tristessen för några ögonblick och nu ska vi alla äta råttgift - det är ju trots allt fredag.
På tal om något helt annat så ska det öppna en mataffär i Runhällen (den förra slog igen för fyra år sedan) och enligt uppgift ska affärsinnehavaren även i ett rum innanför affären kunna "erbjuda ortsborna (alla 175, antar jag) att komma dit och ta en öl och se fotboll och ishockey på storbildsskärm". Jiiihaaa!!! Runhällen by night - fylle och fight. /Karolina

fredag, 28 oktober, 2005  
Anonymous Anonym said...

Det där lät gott, ser gott ut... Ska nog prova... I morgon skall vi göra den årliga pumpasoppan... Blir lite för tidigt men rutiner är till för att ändras =)

lördag, 29 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics