tisdag, november 22, 2005

Kryddor


När vi för några veckor sen besökte en julmarknad på Erikslund inhandlades där in en burk med Örtsalt som är det absolut godaste jag någonsin haft på klyftpotatisarna..
På lördag styr vi kosan till Köpingebro där ligger Österlenkryddor.
Denna gången ska vi besöka själva affären och köpa viltkrydda lammkrydda och naturligtvis mer örtsalt..

Det verkar att finnas massor av olika saker där ex vinäger, örtsalt, örtsocker, timjanskorpor, lavendelkakor, presentartiklar och böcker med anknytning till örter och matlagning.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för att du väckte mig i morse, det var en gudibehaglig gärning. Min trasiga tand visade sig vara en ojämnhet i lagningen som gjordes för tre år sedan - så lång tid har det tagit för min tunga att hitta jacket. Det tog en (1!) minut för tandläkaren att hitta och rätta till felet. 300 kronor var ett EXTREMT högt minutpris på räkningen - jag antar (hoppas) att det är någon "lägstanivå".
Jag har bara en julklapp kvar att köpa nu (till min gudson som bara önskar sig leksaker för över 400 spänn). Jag har köpt till alla andra (inklusive brodern och svägerskan - jag är stolt över mig själv)!!!
Det finns vissa fördelar med att ha tre timmar att slå ihjäl i V-ås, staden med fler köpcenter än pizzerior...
Imorgon (idag när du läser det här) är jag ledig, jippiiii!!!
/Karolina

tisdag, 22 november, 2005  
Blogger Elisabet. said...

Härligt Malin .., dit ska jag tvinga helsingborgaren. Lavendelskorpor är det bästa jag vet.

onsdag, 23 november, 2005  
Anonymous Anonym said...

Mmmmm, örtsalt är underbart gott... Jag gör min egen, lätt som en plätt.... Hacka bara upp örter som blivit över på hösten. Lägg ut flingsalt på ett stort fat och blanda i de hackade örterna... När det är tort häller du upp i burkar.. Underbart gott...

lördag, 26 november, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics