söndag, december 18, 2005

Gran


Medan maken är ute i kylan för att hugga gran passar jag på att blogga lite...
Det har i natt snöat lite här, stooora korn som vissa mäter nästan 0,5 cm.
Idag -3 snålblåst så man huttrar innan man kommit ut nästan....

Vi ska i år bara ha en liten vältbar gran på max 1meter.
Varför det???

Jo, jag kan tänka mig att det blir en intressant grej för lilleman att dra i.... Han är nu inne i en stor upptäckarperiod och inte kan man fira jul utan gran. Det var annars det valet vi först gjorde men eftersom vi firar här hemma så insåg jag att en liten gran måste vi ju ha..

Kan bara tänka mig vika protester det hade blivit från de andra barnen här...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Läste någonstans att modetrenden i USA (som ingen ville nappa på) är en gammal svensk tradition... Häng upp den i taket.... Jo det är sant, de gjorde det förr....

söndag, 18 december, 2005  
Blogger Elisabet. said...

Ja,jag känner en som inte ens vill ha någon form av julgran. Det är ju för bedrövligt!

söndag, 18 december, 2005  
Blogger Mildamakter said...

Klart att han ska få en gran att välta - skam vore det väl annars ;o)

söndag, 18 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics