måndag, januari 09, 2006

14 suger......

Min dotter har det hemskt....
I alla fall om man ska tro vad hon säger......
Hon har hemska föräldrar (ja en i alla fall) som vägrar köpa dyyyyyra byxor för ca 1500kr/st........ Alla andra får ju.......

Gränsen mellan att va stor och liten hoppar som en gutta perka boll.........
Stor, liten, stor, liten, stor, osv......
Man vet och kan allt.... Föräldrar är puckade varelser.......

Fast egentligen ska jag nog inte klaga... Det är jobbigast för henne.....

Det som egentligen stör mig mest är alla svordomar som kommer i var och var annan mening.....
Hur mycket jag än försöker berätta, för henne att det låter inte snyggt med en tjej som svär så mycket, så bryr hon sig inte.

Sen ska jag inte bara gnälla för hon är fantastiskt hjälpsam med både hushållsarbete och syskon........

Jag tror helt enkelt att det bara är så att:
14 SUGER!!!!!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härlig beskrivning på en lagom rolig ålder! Men det är som du säger, jobbigast har ju hon.Men du verkar ställa upp på ett ypperligt sätt ,det bådar gott tycker jag.Synd att inte alla inser detta.Jag har 2 dottern 22 sonen 21 så jag har provat på två varianter en vild en lugn. Men idag är det tufft med alla måsten ,det har blivit värre bara sedan mina var 14-15.Finns du bara till fixar sig det mesta.

måndag, 09 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Tack Barbro.... Dina ord dom värmde...
Jo det är nog så jobbigt för båda fast på olika sätt... Jag är mest orolig så fort hon ska ut i stan och ränna.. Därför är det ingen översovning då utan hämtning.. Annars kan ju inte jag sova...

måndag, 09 januari, 2006  
Blogger Christina said...

Visst är det jobbigt men det har en övergång.
Har själv haft två döttrar och när de var i tonåren så var jag den dummaste som gått i ett par skor.
Nu är vi bästa kompisar.
Och du, jag saknar den tiden en aning.

måndag, 09 januari, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Ja, jag brukar trösta mig med yngsta dotterns ord .. hon bad om ursäkt för att hon varit så jäklig när hon var som värst i tonåren.
"Jag hade blivit TOKIG SOM MAMMA!" sa hon ..,-)

måndag, 09 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Bettan: Ja det är ju så man känner mellan varven... galenskapen är nära.... Men av någon anledning står man både ut och emot....

måndag, 09 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

14 suger. Åttan är värst och det är då man nästan undrar om man orkar vara kvar som förälder eller om man helt enkelt ska rymma. Ett år senare är allt förändrat och man förstår inte varför man tyckte det var så illa.
Hang in there.... Uppfostran hon fått finns kvar där inne någonstans och poppar snart upp igen. Och då försvinner svordomarna också tror jag

måndag, 09 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Christina: Det lät som visdomsord på hög nivå...
Just åttan är det nu..
Då är det bara en termin kvar av detta... *håller alla tummar*

måndag, 09 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vi lever i en sinnesjuk tidsera där alla ska jämföra sig med varandra. Alla ska bara ha, ha och ha! Pryl och märkesfixeringen är helt åt helvete och det är vi vuxna som bär ansvaret för detta gissel. Det är så jävla sorgligt att våra barn inte ska känna att de duger bara för att de inte får ett par byxor för 1000 talskronor. Usch vad jag mår illa och jag bävar eftersom jag själv har en dotter på snart 13 år.

måndag, 09 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det går över det är min enda tröst... För det har Bettan sagt... Själv är jag mitt uppe i det hela, med muttrande surmulna meningar, dörrar som smäller igen... Och hela den "jag är faktiskt vuxen" attityden... Brukar försöka se det komiska i det hela.... Det hjälper... =)

tisdag, 10 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics