lördag, januari 07, 2006

Egentligen.....

borde jag nog inte skriva detta här eftersom vissa av er som läser verkligen vet vem vi är.....
Men efter ett par timmars illska och funderingar kom jag fram till att jag skiter fullständigt i vilket......

Mina två äldsta barn har jag med ett renodlat pucko...... Ja en så där riktigt oengagerad pappa som dessutom inte varit alls snäll mot dom när dom var små... Ja så dum att han under många år inte ens fick titta på dom.....

Nu när dom är stora så får dom själv bestämma och träffar honom väldigt lite men nu var det ju daxs att hämta ut julklapparna.......

I alla fall så åkte dom dit på torsdagen och kom hem igår.....

Dottern som är 14 ville in till stan på fest i gårkväll och jag var inte säskillt pigg på att stiga upp och hämta henne eftersom det var sent på tänkt och jag själv var ute dagen innan men hennes pappa kunde hämta SA han....

Senast klockan 01,00 skulle hon stå på utvalt ställe... Ville hon hem innan skulle hon ringa honom.....

Ringa det gjorde hon men det var till mig 01,17 och det för att berätta att han inte dök upp... Ja ja det var ju bara att kasta på sig kläderna och hämta upp henne....

Tror ni att han hörde av sig..... NIX...... inte ett pip.....

09,30 ringde jag och frågade om det inte var han som skulle hämta.........
Ursäkter ursäkter och så skyller vi på dottern som ALDRIG missat en tid någonsin när vi har hämtat.......
Jag satt uppe till 02,30 och var orolig, sa han... Hur FAN kan man gå och lägga sig sen undrade jag..... Ja vad skulle jag göra, sa han....
Du kunde ju börjat med att ringa mig, sa jag.......

Nej, inte kan man ring så mitt i natten..........
Jag kostaterade då att detta leder ingenstans och avslutade samtalet med den man som i mina ögon är ett riktigt:

ÄRKE PUCKO!!!!!!!!!!!!

Uppdaterar:

Mest så ni vet vad jag menar..... Den största frågan alltså för mig i alla fall...

Hur har man mage att låta en 14årig flicka stå i stan medans man själv ligger och slappar och sen sover........
Med dagens sammhälle vill jag ju knappt en släppa ut henne och det är ju just därför vi alltid hämtar henne..... Så man KAN sova.....

9 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Sicken ärans drummel..(snällt uttryckt, jag ville inte sätta på pränt vad jag egentligen tycker).
Vilken tur att tösen fick tag på dig och inte behövde stå där i kylan själv.

Må den sk pappan drabbas av galna kräksjukan...dubbelt upp..*mordisk*

lördag, 07 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Bambi: Han har inget smvete.. tyvärr... Det vet jag för han har aldrig och kommer aldrig att erkänna de saker han har gjort barnen trots att han är fälld i domstol.....

Milda: Kräksjukan ger han mig varje gång jag ser eller tvingas prata med honom.. det är alldeldes för snällt...

lördag, 07 januari, 2006  
Blogger Bloggblad said...

Så himla trist när barnen hamnar i kläm...

lördag, 07 januari, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Malin: tur att ni var hemma ..., tur att ni kunde hjälpa henne!
Du får säga till henne att hon kan komma till mig, om det strular nån gång. Hon kan ringa mig, jag bor ju ändå i stan.

lördag, 07 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Tack Bettan. Vi hämtar alltid men nu var hon ute sent och vi är inne i en period då vi tycker att dom stora ska lära sig att planera... Sen hade vi varit ute själv dagen innan och var ganska trötta...
Men det löste sig ändå som tur var..

lördag, 07 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Huvudsaken jag människor..... Finns det alldeles för gott om.... Men att noncha sina egna barn.... Moget (not).... Tyvärr är det nog inte mycket du kan göra åt saken.... Du kan nog inte ändra på honom.... Få honom att inse vilka konekvenser hans handlnde får för omgivningen. Det är ju som du skriver.... Inte något han bryr sig om.... Vilket "AHO" Det är Bassaenglish (från Liberia) Betyder AS HOLE!!!!!!

söndag, 08 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja vad säger man? Skamligt.

söndag, 08 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Leina: Du har så rätt så... Ska ta fasta på det där AHO.....

Padde: Milt sagt...

söndag, 08 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Marmelad: Du slog huvet på spiken....
Jag fattar inte heller hur man kan bli så urbota korkad men det var första och sista gången han fick den möjligheten....
Ja den oxå då för där är inte några kvar...

söndag, 08 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics