onsdag, januari 11, 2006

Kommer ni ihåg 80-talet??

Visst är det ofattbart att:
*Vi på fullt allvar trodde att George Michael var hetero
*Vi köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hem
*Hockeyfrillan fanns på var mans huvud - gärna i kombination med en synthtofs
*Seglarskon betraktades som "klassisk" och "tidlös"
*En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar
*Dirty Dancing stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexig
*Ett Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med enkonstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombinationmed alkohol) hade en naturlig plats i våra garderober
*Axelvaddar, ju större desto bättre, gav oss en naturlig siluett
*Mascaran inte skulle vara svart utan ha samma färg som ögonen - blå,grön eller brun
*En bit kassler med ananasskiva betraktadessom exotisk och att allamaträtter som innehöll ananas hette någonting med Hawaii
*Den lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste efterrätten glace au four
*Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik - då blev det hacki skivan
*Det fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på, denkallades stereobänken.
*Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort somvi förvarade i speciella boxar.
*Det gick rykten om att Michael och Janet Jackson var samma person.
*Det vita mirakelmedlet Tippex var det enda sättet att åtgärdastavfel
*Vi trodde att vi skulle få HIV vid blotta anblicken av Jacob Dahlinoch Sighsten Herrgård
*Tights och storskjorta var en naturlig kombination
*Våra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtande clowner och galopperande enhörningar
*Vi gick och tränade medstringtrosor utanpå gympadräkten
*Jag skriver en check" var en vanlig replik i shoppingsammanhang
*Snabbmat var detsamma som "en grillad med mos"

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för en hysteriskt rolig flashback!!!!

onsdag, 11 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag säger samma som Leina!Oj vilken kul stund man fick på maten.Ibland skäms man för att visa barnen bilder från ungdomen men guuuuud vad man tyckte att man fin.Jag har självlockigt hår men nog fasen permanentade jag det ändå,bara för att få rätt sorts krull-Det är sånt ,an får komma ihåg när barnen kommer med lite tokiga ideér.

onsdag, 11 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag fick ett sånt mail och hade in på min blogg OCH bilden på mig i seglarskor! Jag skäms!

onsdag, 11 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Tuggummit "Sorbits" minns ni det!
Storförbrukare...saknar

torsdag, 12 januari, 2006  
Blogger Space babe said...

Hahahaha, ja, den här listan var kul. Undrar hur mycket saker som vi gör och tror på nu som kommer att framstå som fullständigt absurt om 20 år.

Förresten:
Tack för medhåll om vardagsmatsblogg! Jag lagade sen min mammas risnudelsoppa med köttbullshalvor till lillan och hade i lite oxbuljong också, det gick hem! Rekommenderas! Jag hade i lite kinesiska torkade pytteräkor (ska lägga upp en bild) också för att neutralisera lite av löklukten från köpeköttbullarna. Använd helst risnudlar som inte klibbar.

torsdag, 12 januari, 2006  
Blogger crrly said...

Tsss, storskjortor och tajts är väl inne igen?! ;)


tanten: Sorbits finns i Danmark! ;)

fredag, 13 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics