onsdag, november 23, 2005

Konstigheter

Igår började jag med adventsstöket, dvs putsafönster, strykagardiner mm.. Maken satte nya kontakter i julbelysningarna och dom sattes upp (ja, jag vet att det är tidigt men jag har så mycket annat att göra nu i veckan) blev det tillslut väldigt ljust och fint här.

Av någon konstig anledning som jag inte förstår så har vi fortfarande flugor inne. Detta trots att jag är en hejare på att slåihjäl dom... Fattar inte varför dom jäklarna överlever.. Har ju varit minus i över en vecka nu och vi är ju inne i slutet på november...

När det var tid att natta Emil och jag kom in i sovrummet fick jag en smärre chock......

FLUGOR ÖVER ALLT!!!!!!!

Paniken var nära. Maken som var "vakt" på byns fritidsgård var inte hemma så det blev ett tvär kast på telefonen till svärföräldrarna som , underbara som dom är, genast satte på sig och kom hit....
Svärfar som är en klok man fattade som jag inget... Men en rejäl dusch med RADAR blev det.....
När jag 30minuter senare kom med dammsugaren i högsta hugg räknade jag till 53 flugor........ Ja döda då förvisso...
Idag väntar samtal till Anticimex.....

3 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Det märks att du är född i Skåne.
Hemma har alla Radar i städskåpet.

onsdag, 23 november, 2005  
Blogger Malin said...

Det har jag oxå... Jag verkligen HATAR flugor!!!!
Det är för sjutton november nu!!!

onsdag, 23 november, 2005  
Blogger Klimakteriehäxan said...

Oj. Nu får jag panikångest, fast i lindrig form. Inte av flugorna, dom förvinner nog - men av din framförhållning i jullådan...

onsdag, 23 november, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics