lördag, januari 28, 2006

14år och full.....

MVG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det betyget känns det som om jag fick i natt.....
Eftersom maken skulle hämta gick jag och la mig...

Ungefär halv 12 ringer en jätte ledsen Pernilla från discot hon skulle på och sa:
- Mamma kom nu....... M1 och M2 är jätte fulla och kan inte stå och kräks..

Jag säger bara finns det något värre än när ens barn ringer och är helt förtörda... Nix inte för mig..... samtidigt känner jag mig stolt att hon valde att ringa just mig....

Vi har tidigt intagit ställningen noll tollerans vad gäller alkohol så jag började med att fråga om föräldrarna var informerade.
Pernilla hade ringt till M1s föräldrar men den andra M2 fick hon inget nummer av.

Jag sa då att vi kör inga fulla tonåringar utan att informera föräldrarna. M2 blev då utom sig och sa att det skulle inte ringas några föräldrar till henne.

Pernilla som är driftig sa då att jag hämtar polisen. Gör det sa jag så kommer maken snart.

Jag dubbelkollade så M1s föräldrar var informerade och senare visade sig att både M1 och M2 åkte hem med M1s mamma...
Jag hoppas att M1s mamma ringde till M2s föräldrar.....

Det som egentligen retar mig mest är att dom har varit allihopa på sk förfest hemma hos J vars föräldrar var hemma och Js bror har skjutsat dom till discot och ingen av dom hann ens gå in för att dessa två flickor var jätte fulla...

VAD FAN ÄR DET FÖR FÖRÄLDRAR som inte bara ger dom tillåtelse att dricka hemma hos dom utan oxå lämnar av dom i -8 på en parkering att ta hand om detta själv.....

Jag kan ju säga att Pernilla ska inte så länge jag bestämmer någonsin sätta sin fot hos J.......

12 Comments:

Blogger Anna said...

Alltså, jag är ju inte där än, men jag fasar nästan redan över hur orolig jag kommer vara. Och oj, vad vi ska hämta dem! Oj, vad vi ska vara pinsamma. ;)
Otroligt att de fick dricka sig fulla hemma hos J där föräldrarna fanns.

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Anna: Ja jag håller med... Undrar mest hur föräldrarna tänker..... Det är ju på nått vis deras ansvar när dom är där....

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Heja Malin!
Du är en bra förälder.
Det tycker jag verkligen.

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Farsan_Baloo said...

Jag utgår från att det om 12 år, när min son blir tonåring, kommer finnas en maskin som åldrar människor 5 år genom ett enkelt knapptryck.

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Bettan: Tack det värmer...

Farsan_baloo: Ja vad praktiskt det skulle va.... Oron är alltid lika stor när inte alla är hemma...

lördag, 28 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag blev glad när din dotter ringde till dig. Vem vågar göra det? Du gjorde helt rätt.

Jag tänker hur det ska bli när våra flickor blir större. Här måste det förberedas...med grundtrygghet, tillit och massor av kärlek.. Något mer?

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Bambi: Jo jag funderar skarp på det. Oavsett ska P aldrig dit igen..

Marmelad: IQ plastpåse.....

Anne-Maj:Jag har aldrig haft den möjligheten att ringa hem därför har jag varit noga med att säga det att Ni kan ALLTID ringa hem oavsett vad det är..
Skönt att hon har lyssnat..

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Malin: min pappa var himla sträng och jag hade ALDRIG gått hem berusad; aldrig i livet, hellre hade jag .. ja, jag vet inte vad. (han var snäll också, men sträng).
Vi sade alltid att vad än barnen gjort, så skulle dom veta att dom kunde ringa hem.
Jag minns när jag en midsommarafton eller nåt sånt fick köra in till stan och hämta hem sonen som skulle leka stor och hade druckit whisky med Schweppes ..., lilla slingervägen var kräkframkallande och hela vägen hem satt han och sa .. "mamma .., du mamma ., du är då så snäll lilla mamma ..." .,-)

Jag tror att det viktigaste är att dom vågar komma hem.
Och att inte bjuda på 14-åringar på sprit eller öl. Det är ju totalt vansinne.

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Gunnel: Ja dt känns skönt att hon gjorde det..

Bettan: Mina föräldrar har jag ALDRIG kunnat ringa om det var nått så förmodligen därför har det varit så viktit för mig att i alla lägen hålla en öppen dialog så dom vågar ringa hem.

lördag, 28 januari, 2006  
Blogger Mildamakter said...

All heder åt Pernilla som ringde till dig, och all heder till dig som mamma, att du har uppfostrat din tös till att vara så stark.

Hade jag varit du, så hade jag obenhörligen ringt till J:s föräldrar. De måset få veta hur resultatet blir när man inte bryr sig!

lördag, 28 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det är det bästa betyg du kan få som mamma,att hon vågar ringa och be om hjälp.Förtroendet finns det är en fin grogrund.

söndag, 29 januari, 2006  
Blogger vaskrensarn said...

Ett sundhetstecken att dottern ringde hem. Dock är jag glad att jag växte upp i en mobiltelefonfri värld. Känns som att friheten är kringskuren numera.

måndag, 30 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics