torsdag, februari 09, 2006

Hann inte med igår..

Men här kommer fortsättningen på fastlagsbullarna...

Sanna som är en uthållig dotter rullade alla bullarna och sen var det jäsning igen....





Medan dom jäste började vi på att rulla köttbullar, ja inte jag då utan Sanna. På 1,6kg färs rullade hon små fina köttbullar... Utan gnäll... Jätte duktig...

När middagen var slukad bjöd jag ner svärföräldrarna på kaffe och fastlags bulle...

Fyllningen i bullarna består av:

Till ca 15 bullar

100g mald mandel

innankrom som gröpts ur bullarna

ca ½ dl socker och grädde tills det blir en torr massa.

Vispad grädde på toppen...

Resultatet...... Blev jätte smaskigt...

12 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Oj, det ser smarrigt ut det där ..-)

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Bettan: Det var smarrigt..
Finns tre kvar.. Hmmmm
Undrar om jag har karaktär att låta dom va...

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Mini said...

Hej Malin!
Lillsmurfen här. Va kul att jag har insperarat dig till att söka jobb som en personlig assistent.
Det finns många umgdomar i Sverige som verkligen skulle behöva en assistent. Jag tror du kommer få så himmla mycket av att jobba som en assistent. Förästen jag kan berätta att jag kommer lägga länken till din hemsida på min blogg för du skriver så kul och intressant.
Men ha det så bra nu och lycka till med jobbet. Hoppas du får det, håller tummatna för dig.

torsdag, 09 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Att du retas oss med fastlagsbullarna!

torsdag, 09 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Sådan mor sådan dotter!! Vad duktiga ni är

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Nina said...

ja må då säg. finnes bullarna kvar nu då?

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Miss Piggy said...

Fyyyyyy... de såg ju inte alls goda ut...!!!
*tjurar avundsjukt*

:P :P :P

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Så vidrigt...det ser inte aaaaaalls gott ut...*ljuger så tungan är blå* ;o)
SÅ duktig Sanna är, lånar du ut henne?

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Anne-Maj: Inte retas jag inte..

babsan: Visst är vi. Flitiga som små bi.. Igår i alla fall

Lopan: NIX.... Karaktär=0

amiable/pia: Dom var inte så goda heller *ljuger*

Milda: Hon är jätte duktig.. Jag kan ta hyra för henne...

Gunnel: Här äts dom som dom är till kaffe...

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Nallemaja: Ja hon är duktig hon och för att inte snackaom uthållig.
Dom var smaskiga..
Pius: Välkommen. Var inne och tittade hos dig och det såg skummt ut..

torsdag, 09 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Christina: Japp jätte smaskens..
Ja hon är förvånansvärt hjälpsam med allt faktiskt. Erbjuder sig att räfsa löv mm...
En hennes äldre syskon skulle aldrig göra nått sånt..
Jo kanske om det var bra betalt..

torsdag, 09 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Smaskens.... Fast jag orkar inte baka.....

fredag, 10 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics