fredag, februari 03, 2006

Om......

.. man går upp i ottan blir man så här trött när man kommer hem från dagis....
Dagis idag gick ytterligare bättre och Emil hade t.o.m närmat.sig och lekt med ett annat barn.. Han grät inte när jag kom för att hämta honom bara ojade till lite.. Härligt..

Medan Emil var på dagis bättrade jag på solbrännan igen.. Det får mig att må mycket bättre när jag har tid att unna mig dom 20 minuterna i solariet...
Fredags städningen är oxå avklarad och nu återstår att bestämma sig för vad vi ska äta idag.. Valet står mellan hem gjord pizza och Taccos... Lutar mest åt taccos...


När jag insåg att jag efter jul och nyårshelgerna gått upp en del bestämde jag mig för att sluta med godis.....
Jag är en riktig gotte gris och med den hyllan vi har i skåpet i köket är det inte det lättaste.
Men denna veckan har jag klarat mig och istället ätit frukt (den som säger att frukt är godis LJUGER!!!!) och idag fredag är det godis dag.......
När allt kommer omkring och jag sitter där i soffan med snasket framför mig är jag säkert inte sugen längre.....

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men såååå söt han är!!!
Jag är nog lika som Gunnel vad det gäller godis är det öppnat är det kört,oöppnad kan det gå en vecka ,faktiskt.
Trevlig Taco kväll och helg för övrigt.

fredag, 03 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Gunnel: Karaktär.. Jo jo jag kunde denna veckan.. Får se hur länge det varar...
Babsan:Jag har öppnade påsar med... Svårt är det..
Milda Matilda: Chips tycker jag inte om som tur är.. Det är choklad som är min grej...

fredag, 03 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Nä, nu känner jag mig som en äckelpadda. Jag har just gjort slut på en hel påse chips. Och törstig blev jag också.

fredag, 03 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Oj oj.. så där kan vi inte ha hemma. bara en natt sen inte mer!

fredag, 03 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Anne-Maj: Eftersom jag är störst på gottor har jag sten koll och det vet ungarna.. hehe

fredag, 03 februari, 2006  
Blogger Tommy said...

Fredagar är Tacos-dagar. Antingen som just Tacos eller som Nacho-tallrik. Smarrigt som fasiken med ett glas rött eller en stor stark.

Apropå godis: Köp inte hem! Det funkar hos oss. Jag har inte ätit sedan nyår... (det var något löfte jag gav...)

fredag, 03 februari, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Vilken karaktär du har, jag är djupt impad!
Jag hade aldrig kunnat ha godis hemma utan att äta upp rubb och stubb, och def inte choklad.
Du är en övermänniska, helt klart ;o)

fredag, 03 februari, 2006  
Blogger Nina said...

Det är lättare att sluta att röka än att skipa snasket... jag är så fast i sockerträsket.Kakor, bullar , snask och då gärna choklad.... Jag har bakat äpplekaka som ska snart få hamna i munnen min..... ;) längtar...
Vad söt gossen är när han sover...

fredag, 03 februari, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Ja, jag hade glömt att jag har en mjuk peppakaka i kylskåpet .. men efter allt ert surr om sötsaker, så KOM JAG IHÅG DET ..., nu gäller det att behärska sig ..,-)
Tack för titten på affären, Malin.

fredag, 03 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

En sådan godishylla skulle jag aldrig kunna ha hemma, jag kan inte låta bli om det finns.

söndag, 05 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics