tisdag, mars 14, 2006

Pest och kolera....

Ja snabbt sumerande av min första halva av denna dag så kan jag redan nu konstatera att den borde strykas ur almanackan...........

kl 04 väckte Pernilla mig och sa att hon hade kräkt....... Jo då nu var det hennes tur att drabbas av maginfluensa......
Det var med stor skam jag ringde och sjuka henne idag då hon var hemma hela förra veckan med feber...
En dag hann hon med......

När jag kom ut och skulle skjutsa Emil som nu är frisk till dagis tyckte jag att bilen såg sne ut men tänkte att det är nog snön den står på som gör det...
VISSST!!!!!
Punka!!!!!!

In igen och började ett telefonerande till maken, till pappa, till svärföräldrarna och slutligen däckfirman.....

Emil fick stanna hemma och va hos farmor och farfar. Svärfar skruvade av däcket och lånade ut sin bil.

Nu är däcket lämnat, mat handlad. Pernilla och Emil sover och i min mage kör det oroväckande........

Fattas bara att Sanna eller Pontus ringer nu och är dåliga....

Jäkla skit dag..........

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj! Ta vitpepparkorn! mot kräket.. Vad trist. Vi stryker bort dagen men inte kvällen=)

tisdag, 14 mars, 2006  
Blogger Tommy said...

Min måndag var mycket bättre än din kan vi konstatera :/

tisdag, 14 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Anne-Maj: Undrar om det hjälper...
Tommy: Det är tisdag idag men gårdagen var bara lite bättre..

tisdag, 14 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hoppas resten av veckan blir bättre!

Kram

tisdag, 14 mars, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Hej gumman!
Vi behöver väl inte ses dom närmaste dagarna, eller ...,-.)

Krya på dig.
Eller som du skrev till mig: "nu får du väl ändå rycka upp dig ..."

Kram! / Syster Bettan.

tisdag, 14 mars, 2006  
Blogger Tommy said...

Fasiken va tiden går...

tisdag, 14 mars, 2006  
Blogger Bambi said...

Ja, det lät inget vidare!! Hoppas det lugnar ner sig, på alla sätt och vis!

tisdag, 14 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Men har du munskydd hemma ??Jag hatar magsjuka huuva!Hoppas du slipper undan.
jag har haft körkort sedan 1975 men jag har aldrig haft punka tur för jag skulle inte klara av att byta däck

tisdag, 14 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hoppas att du inte blev sjuk, trots alla smittkällor omkring dig... Själv högg jag min dagliga rullebör med ved efter att vi lagt på luren. Vi hörs och kram. /Karolina

tisdag, 14 mars, 2006  
Blogger Nina said...

Malin! Hoppas du nu inte fick kräket...hunden har spytt hela natten och jag måste ringa veterinären och fråga vad de månne kan vara

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Nina said...

Malin! Hoppas du nu inte fick kräket...hunden har spytt hela natten och jag måste ringa veterinären och fråga vad de månne kan vara

onsdag, 15 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics