torsdag, januari 19, 2006

Dagis rapport dag 4

Bild tagen 9 september
Jobbigaste dagen hittills......
Emil var trött redan när vi kom 9,30. Han har sovit dåligt i natt och börjar så klart bli förkyld....
Vi var där i 30 minuter sen skulle jag lämna över och gå och sätta mig i personalrummet.
Gud som han skrek.... Mitt hjärta höll på att gå i kras.......
Efter 15 minuter i personalrummet kom en av personalen och skulle lugna mig med att det var inte rent det värsta.. Han var tyst emellanåt men visst var han ledsen...
Efter ytterligare 15 minuter var det dax att gå tillbaka....
Redan när jag öppnade dörren hörde jag honom... Gråt, gråt och gråt....

Han lugnade sig när jag fick honom i famnen och var då totalt slut så vi körde hem utan att ha varit ute.
Det tog ca 5 minuter hemma efter en flaska välling så sov han....

I morgon samma......

10 Comments:

Blogger Malin said...

Nallemaja: Välkommen hit. Jo jag vet.. men nu är det sladdisen och jag håller på att gå tvärt av.. Han är så mammig...
Tackar för peppningen den behövs..

torsdag, 19 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Usch...kan inte ens föreställa mej..Vi har aldrig varit i dagissvängen...men ont gör det!

torsdag, 19 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Malin jag förstår dig fullt och fast .Jag har 14 månader mellan mina och skulle försöka jobba några veckor innan nr 2 kom.Men det gick inte det var som för dig.Och eftersom jag bara skuule jobba några veckor var det ingen idé men jag kom ihåg känslan.Sen gick det bra när jag började.Lite kink nångång men vem fasen är glad på jobbet varje dag?Nu är mina 21 och 22 så man glömmer lätt hur det var.Nu var nog din gosse på G att bli sjuk så det var det tror jag.Hoppas allt går bättre imorgon!!1

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Tanten: Ja känner kvävnins kännsla mellan varven...

Bambi: Jo det krasar bra i hjärtat... pappa ska få ta vid nästa vecka...

Babsan: Ja jag hoppas oxå att det går bättre i morgon.. Om han inte är kass då.. Motgångar kommer ju alltid.. Men det ska väl inte va så det fortfarande kluckar när man kommer hem???

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Han är härmed utnämd till årets badpojk, *apselut*

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Malin: det ska bli spännande att se hur det blir när pappa tar över. Jag känner en som berättade att JUST så där var det när mamma lämnade hos dagmamman eller på dagis, men är pappa lämnade, då var det annat ljud i skällan.
Kanske känner dom att mamma är extra-känslig .., att man har ångest redan innan.
När exet lämnade Anders, var det betydligt enklare. Han bara lämnade och pussade och kramade och hejdå.
Men jag började ju få .. just som du, kvävningskänslor när vi svängde in på dagmammans/dagis-vägen.
Sånt känner dom säkert, dom små.

Men det blir säkert bra.
Kram, kram.

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Milda: Den utnämningen tas emot bums....

Bettan: Ja det ska bli intressant.. På måndag är det Jockes tur... Skönt att slippa tycker jag...
Kvävnings känslan är överhängande....

torsdag, 19 januari, 2006  
Blogger Karin said...

Det finns inget värre. Hoppas det går bättre snart!

torsdag, 19 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Stackars er.. Vet inte vem jag skall tycka mest synd om.... Hoppas bara att det går bättre...

torsdag, 19 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Bilden får mig att längta till sommaren! Tänk om ajg satt där i baljan *fnissar*
Malin! En ny dag kommer och så är det helg...

torsdag, 19 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics