torsdag, februari 23, 2006

Sportlov dag 4

Ja nu är det bara en dag kvar av sportlovet...

Emil är nu jätte förkyld och jag tror att febern börjar komma krypande.
Han sover nu och det är skönt både för honom och mig då han inte är så glad när han är vaken..

Pernilla och Sanna gick ut och skulle utforska mossen förhoppningsvis utan att bli ovänner..

Pontus pluggar!!!!!!
Ja det är helt sant!! Jag är förvånad själv....

Maken har precis lämnat för ett nytt helvetes pass på jobb.. Stackarn såg helt urlakad ut när han gick upp..

I eftermiddag kommer en bekant jag inte träffar så ofta och vi ska laga middag tillsammans..
Det blir FLYGANDE JACOB...
Ska bli gott..
Det är flera år sen jag åt det sist och alltid med henne som kock...

12 Comments:

Blogger Tommy said...

Flygis är nästan onödigt gott!! Hoppas Cicci ser att du ska göra det och blir inspirerad! :)

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Tommy: Det är så sällan jag äter det så jag hinner nästan glömma hur det smakar men gott är det!!

torsdag, 23 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vad gott med Flygande Jacob! Tänk om jag skulle fixa till det till helgen, det var så länge sedan.

Mums!!

torsdag, 23 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det åt vi i lördags. Fy gott! Men när jag gjorde oringalrecpten ett tag sen tyckte flickorna inte om benen i kycklingen, nötter och varma bananer.. så gjorde jag en enklare variant..Stek kycklingfile, bacon och lägg dom i en ugnfast form. Strö bananer och jordnötter övanpå. Skaka grädde med tomatpure eller stark sås som ni vill, ringla över sen in ugnen med dom... Jag gör två lådor. Ett med hela härligheten och ett utan nötter och bananer:-)

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Milda Matilda: Ja det var länge sen här med... Flera år...

Anne.Maj:Bra ide.. Jag vet inte om alla gillar det komplett men det får vi se.. Dom är inte så kräsna min barn..

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Bambi said...

Nu blev jag hungrig! Läser han läxor??? Jiises, hur lyckades du med det?! :-)

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Jag har heller inte ätit Jacob på flera år och hade nästan glömt bort det...

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Nina said...

Malin! Barnen mina har varit sjuka här ock. Inte kul med griniga barn.
Jag kommer inte ihåg vad flygande jakob är för något och jag orkar inte googla.

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Malin said...

Christina: Tack det var jätte smaskens..
Bambi: Jag blev förvånad själv... Kanske förnuftet hunnit i fatt...
Milda: Det var mums.. Gör det en dag...
Loppan: Nä det är ingen höjdare med gnäll..
Flygande Jakob är en kyckling rätt med banan och jordnötter.. Smaskens..

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Mini said...

Hej Malin!
Ja det hoppas jag också.
Det är därför jag är hemma både idag och imorgon så jag hinner tillfriskna till nästa vecka då jag har sportlov. Hur är det nere i Skåne då? Har ni det fint väder eller? Här uppe i sthlm så var det jättefint väder idag. Typiskt när man är sjuk och ska försöka att inte gå ut då är det fint väder ute. Nä men nu ska man försöka att palla sig in i duschen för att sedan hoppa i säng och sova. Måste u lägga mig tidigt trots att jag är hemma imorgon. Men du ha det så bra så hörs vi. Kramar från Johanna

torsdag, 23 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hoppas maten smakade Flygande jakob är jättegott ,finns ju lite olika recept på det-

fredag, 24 februari, 2006  
Blogger 162ochenhalv said...

flygande jakob är mumma, har du testat färsiga jakob, eller fräsiga jakob som jag brukar kalla det? man använder köttfärs ist för kyllingen...

fredag, 24 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics