fredag, mars 17, 2006

Hur lyckas man???

Som ung och väldigt osäker gifte jag mig med en man som visade sig va både alkoholist och vrål korkad.
Efter två barn och ett stormigt äktenskap lyckades jag till slut ta mig ur det.

Efterspelet blev hårt på många sätt men mest för barnen som inte längre hade mig som skydd när dom träffade pappa.

Efter några år träffade jag ny man och blev gravid.
Inte ett dugg klokare verkar man att va när man tittar tillbaka för även denne man är alkoholist.
Betydligt skärptare än den första dock men en sån stöddig en när han har druckigt....

Nu till varför jag skriver.
Pratade med en berusad pappa nr 2 igår kväll ang dotterns ridlektion idag. Vem skulle köra.

Så här lät det: ( P för pappa och M för mamma)

M: Ja jag vill veta idag så vi kan planera vår fredag
P: Ja kan köra
M: Ja vad bra så får jag en lugn fredag (Brukar ju va jag som kör)
M: Sen är det ju kalas och cirkus nästa helg så då får hon ju va här.
P: Jasså det har du bestämt
M: Ja det har vi bestämt tillsammans om kalaset och cirkusen vill hon ju gå på.
P: Du är trött Malin vi får prata i morgon när du är på bättre humör
M: Jag är inte trött! Vad är problemet?????????
P: Du mår inte bra Malin
M: Jo jag mår bra
P: Nä det hör jag på dig
M: Jag mår bra och är inte trött
P:Du har problem Malin
M: Nej jag har inte problem
P: Jo det hör jag
M: Nä det är bra. Kanske är det du som har problem.......
P: JA; JAG HAR PROBLEM.... JAG HAR JU ETT JOBB!!!!!
M: Jaha så då får man problem????
P: Ja
M: Jaha ja Jocke verkar inte ha några problem och själv ska jag börja jobba på onsdag..
P: Visst vi hörs när du är på bättre humör och har sovit...
M: Visst
*klick*

Stöddiga män som pg av sprit måste hävda sig kan hoppa och skita i varje vädersträck där är....

Idag ringer han och som inget har hänt frågar han när han ska hämta... han kommer nog inte ens ihåg...
SÖK HJÄLP!!!!

13 Comments:

Blogger Malin said...

Gunnel: Ja det som inte dödar det härdar och aldrig att jag skulle ta nån sån skit igen ALDRIG!!!
Ja jag har hamnat i himmelriket!!!

fredag, 17 mars, 2006  
Blogger 162ochenhalv said...

usch, varför är inte alla människor goda, varför låter vi oss luras för att vi är så snälla och tror gott om alla?
Jag hejjar på dig Malin!

fredag, 17 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Malin, jag känner igen det. Jag hade en sådan till pappa. Du är fantatisk, som lyckats nu. Stå på dig. Kram

Läste i TEXT TV döttrar som åkte med rattfull mamma... Skulle köpa häst. I västerås trakten!!

fredag, 17 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Ellis: Tack!!
162: Ja du man kan fråga sig. Kärleken är blind
Anne-Maj: Jag ska.. Jag har blivit en envis jäkel kan du tro..

fredag, 17 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Härligt med din styrka Malin

fredag, 17 mars, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Skönt att se att det finns kvinnor som kan och orkar ta sig ur sådana förhållanden. All heder åt dig Malin!

fredag, 17 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Babsan: Tack..
Milda: Det är jobbigt det ska erkännas men man blir bara starkare!!!

fredag, 17 mars, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Ja, jag kan intyga att Malin har världens raraste och goaste och finaste äkta man, den saken är säker!
Och talet Malin höll till honom på deras bröllop, det går nog till historien.
Jag undrar om jag nånsin har hört en lyckligare brud.
Faktiskt.

Å andra sidan har Jocke fått världens snällaste och raraste Malin också.
Så det jämnar ut sig.

fredag, 17 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jepp, dina barns fäder har blivit bättre med varje försök. Och då började du på en JÄVLIGT låg nivå med den förste. Heja Jocke! Kram Karolina

fredag, 17 mars, 2006  
Blogger dixi said...

Ja de män behöver vård, synd bara att de inte inser det själva!

lördag, 18 mars, 2006  
Blogger Nina said...

Malin ! Heja heja och ta ingen skit helt enkelt inte ifrån varken ex eller några andra för den delen heller.

lördag, 18 mars, 2006  
Blogger Bambi said...

Tack och lov att du hittade styrkan, att ta dig ur....

Men hur kunne du hålla dig lugn under ett sånt samtal??? Även om jag inser att det inte hjälper att skrika eller slänga på luren-hade jag nog varit starkt frestad!

lördag, 18 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

En av mina före detta chefer brukade ofta säga om oregerliga kunder att "de är så dumma att man inte ens kan prata med dem". Så hon bara gick därifrån. Så är det faktiskt i många fall. Det finns inget att säga. Det är ingen idé att tjafsa emot. Man kan inte prata normalt så då är det lika bra att bara gå sin väg.

lördag, 18 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics