onsdag, mars 15, 2006

Ja se det snöar.... det var ju tråkigt... blä blä....

Onsdagen bjuder på +5 och snöfall..... Hmmmm Var det inte mars nu?????

Ja ja idag har hemmet sanerats.. Alla sängkläder bytta, badrummet klorinat (för hundrade gången känns det som) och huste städat......

Häck väck våt fläck till allt vad magsjukor heter.......

Det hade ett snabbt förlopp och redan vid middags tid hade Pernilla slutat kräkas men så kom febern... Upp mot 40 tror jag hon hade...

Själv fick jag illamående och frossa så när maken kom hem gick jag och lade mig en timme sen var det tid för middag och DÅ.... Till makens stora förvåning så sa jag:
- Fram med snapsglasen och BESKEN (tvi vale vad äckligt det är)

Ja det ska ju va bra mot magsjukor och för magen så varför inte...

Det hela slutade med att jag var halvt på pickalurven till ungarnas förtjusning.....

Idag är det bättre.. Pernilla något mör men frisk, Emil har varit på dagis och alla andra än så länge friska.....
Måtte det hålla i sag!!!!!

15 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Äcklig är bara förnamnet...MEN det hjälper, det är ett som är säkert!

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Nina said...

EN gång när barnen skulle ha kalas kände jag att magen var upp och ner och det börjades svepa Fernet Branca (tusentals nyttiga illasmakamde örter du vet) och fasiken kalaset gick galant. Bästa barnkalaset någonsin. Mamma var ju en kul typ. Vad härligt att det inte blev nåt ....
Apropå Klorin så har jag hört att tandborstarna kan vara en smitto härd när det gäller vinterkräk så byt!

onsdag, 15 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hur mår du idag undrar ju jag som är nyfiken????

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Nu är du väl bakis förstås ...;-)

Gulle-Malin!
Kram.
E

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Milda: Japp "grose"
Loppan: Tack för tipset!!
Babsan: Jo det är bra idag.
Bettan: Nä inte ett dugg....

onsdag, 15 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Himla tur för då kan man ju prova när det går någon släng med magsjuka.Tror att jag hörde om något på jobbet idag....
Jag ska på restaurang ikväll med maken en fin Italiensk sak .Ska bli trevligt men man kankse inte kan ta snaps där????

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Babsan: Ja ta du ett par beska.. Gud vad äckliga dom är. Jag svalde ner hela 6an på ett bräde för att slippa äckel smaken... Huva..

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Bambi said...

Jag ser att jag är efter min tid, som inbillar mig att cola+chips hjälper! *flinar*

onsdag, 15 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

men en 6a i ett svep du är ju som en hel karl .Jag biter heller aldrig av men sex tror jag inte att jag klarar.Men oj hur det där lät...fniss

onsdag, 15 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Du fick mig att skratta! Bra tips, ska ta det när jag känner mig... *peppar* Bra tips om tandborsten. Ska göra det när .. Kram och krya på dig.

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Bambi: Japp. Snapps kursen väntar!!!
Gunnel: Visst är det fast hellre hallon...
Babsan: ASG.....
Anne-Maj: Hehe.. Kul att kunna ros...

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger dixi said...

åh du e inte bakis? *s*

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Andromeda: Nix...

onsdag, 15 mars, 2006  
Blogger 162ochenhalv said...

ja det som inte dödar, det härdar sägs det... och besken är nog så nära döden man kan komma ;)

torsdag, 16 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja, det finns vilka ursäkter som helst till att festa runt. Det hör jag nu.

(jag skojar förstås)

Kram och krya på dig!

torsdag, 16 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics