fredag, mars 24, 2006

Norrlänsk logik!!!!

Två vänner (Kjell och Bengt) från Arvidsjaur sitter på den lokala pizzerianoch talar en eftermiddag.
Kjell säger rätt som det är; "Jag är trött på attslava i fabriken, jag skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!".
Bengt tyckte det lät som en bra idé, och en stund senare lämnar de pizzerian.
Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" säger Kjell. "Vad är det?"
Studievägledaren säger: "Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?""
Japp.
"Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård.""
Det stämmer, jag har en trädgård."
"Jag är inte färdig," säger studievägledaren. "Eftersom du har en trädgård,så borde du logiskt sett ha ett hus."
"Ja, jag har ett hus."
"Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj."
"Jag har en familj."
"Jag är inte färdig ännu. Eftersom du har en familj, borde du logiskt settha en fru."
"Ja, jag har en fru.""Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell."
"Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på alltdet bara för att jag äger en gräsklippare!
Kjell tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig tillpizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvunnastudieintresse.
Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyrakurserna, Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?"
Kjell säger, "Jag skall förklara.. Äger du en gräsklippare?"
"Nej."
"Jaså Bengt, du är bög du?!?"

9 Comments:

Blogger Anna said...

Hahaha... Underbart!

fredag, 24 mars, 2006  
Blogger Elisabet. said...

hahahha ... inte alls så UNDERBART, hälsar hon som är uppvuxen 8 mil från Arvidsjaur ...,-)

fredag, 24 mars, 2006  
Blogger Tommy said...

Arjeplog?

lördag, 25 mars, 2006  
Blogger Nina said...

den var skojig

lördag, 25 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Tack än en gång för ett gott skratt. Undrar just var du får dom ifrån. Jag har några på lut. Få se när jag plitar ner dom

lördag, 25 mars, 2006  
Blogger Mini said...

Hej! Tack så jättemycket. Kram från Johanna

söndag, 26 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Var tog miljökonsulenten vägen? Tänker på henne. kram

tisdag, 28 mars, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Allt väl?..*lite orolig*

tisdag, 28 mars, 2006  
Blogger Nina said...

Malin! Var är du ?

onsdag, 29 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics