måndag, mars 20, 2006

Nu förstår jag..

I över en vecka har tusentals gäss kamperat på åkrarna här runt om...
Igår förstod jag ju varför.....

Selma Lagerlöfs Nils Holgersson fyller 100 år!!!!

Selma Lagerlöf är fortfarande en av våra mest kända författare ute i världen - i översättning läst på mer än 35 språk.

För inte har väl någon missat Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige!!!!!
Den resan började nästan i min grannby!!!

För den som vill läsa på finns det tex. dessa sidor att besöka:

Johanna Museet

Skurups Kommun

Mårbacka

Selma Lagerlöf biografi

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gässen är fina men huuva vad det bajsar!!!!men det är det ju fler som gör.........fniss
Fina länkar

måndag, 20 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Grattis Selma!

måndag, 20 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Babsan: Ha ha ha ha

måndag, 20 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ops så fel det kan bli!
Grattis Nils menar jag

måndag, 20 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Christina: Visst är det så...
Gunnel: Ja just det!! ha ha

måndag, 20 mars, 2006  
Blogger Malin said...

Veckobladet: Oh Finlandsfärjan...
Vad kul. Det hade jag oxå velat men vi här nere får nöja oss med Norge...
Trevlig resa..

måndag, 20 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja måa leva Nisse! Har boken hemma, men inte läst! Jag behöver väl inte läsa, för jag är inte skåning?

måndag, 20 mars, 2006  
Blogger Nina said...

Malin ska ni till norge *blänger*? Jag vill också åka ....ska dit i april och hälsa på brorsbarna var det tänkt...

tisdag, 21 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Är inte gässen lite tidiga? Jag får för mig att de måste frysa om tårna där på fältet.

tisdag, 21 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics