onsdag, mars 29, 2006

Utmaning till alla mina läsare!!!!!

Vilken hund är du???
Klicka på länken och jag vill gärna veta ditt resultat!!!

Jag är :


Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang.
Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar.
Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv.
Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad.
Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag var en Bullmastiff,det stämmer lite...tror jag .Fastän jag hellre velat vara en cocker

onsdag, 29 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vi kanske är kullsyskon Malin. Nja..du är lite mindre...men släkt i alla fall. För oss finns det inte så många av här i Sverige. Vi kanske kommer från samma kennel :O)

onsdag, 29 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vov, samma här! *vift*

onsdag, 29 mars, 2006  
Blogger Anna said...

Cocker Spaniel
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig(?)och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust(?), snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig...mm....

Jo, jag passar nog i de flesta sällskap i allafall. Är omåttligt trevlig. Och snäll. På gränsen till mesig, men jag jobbar på det. ;)

onsdag, 29 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja detta var man ju tvungen att prova.Jag var en Cocker Spaniel.Det stämmer faktiskt mycket bra.
Lotta

onsdag, 29 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

M var oxå tvungen arr göra testet han är en Golden Retriver

onsdag, 29 mars, 2006  
Blogger Elisabet. said...

Malin: jag är precis som Linte, hunden som jag hade .... en cocker!
DetVilken hund är du?


Cocker Spaniel
"Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet."


Ja, det var väl det jag förstod.
Speciellt det där sista ..,-)

onsdag, 29 mars, 2006  
Blogger Nina said...

Moi une cooker spaniel?

torsdag, 30 mars, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Engelsk bulldog här med...

torsdag, 30 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag sa att jag var liten och glad. Var det därför jag blev mops? Inte så upphetsande hundras precis.

torsdag, 30 mars, 2006  
Blogger Bambi said...

Ännu en bulldog....

torsdag, 30 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics