onsdag, augusti 23, 2006

I min inkorg!!!!

Hänt i Småland.....
Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vidvårdcentralen i småländska Gällaböke.
Doktorn säger:- Jaha vad kan jaghjälpa er med ?
Mannen tar då till orda och undrar:- Skulle du kunna tittapå hur vi älskar?
Doktorn blir visserligen något förvånad men går med pådet.
Efter akten säger doktorn:- Jag kan inte se något fel. Sättet ni älskar påverkar vara OK. Men besöket kostar 150:-.
Detta upprepades med jämnamellanrum under en tid. Paret älskade utan besvär, betalar 150 kr förläkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.
Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt: - Vad är det för symptomni upplever och varför vill ni att jag skall titta när ni älskar ?
Då svararmannen: - Vi vill egentligen inte ha svar på något.Det ligger emellertid till så här. Hon är gift så vi kan inte gå hem tillhenne. Jag är gift och vi kan inte gå hem till mig. Hyra en stuga kostar300:- och ett hotellrum 450:-. Här behöver vi bara betala 150:- och jag fårtillbaka 100:- från sjukförsäkringen.
Därtill kommer att doktorn hartystnadsplikt .... och snart får jag ett frikort

15 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Evil!

Samuel

onsdag, 23 augusti, 2006  
Anonymous Anonym said...

Haha
Vet du, idag när jag åkte hem från jobbet hamnade tankarna hos dig. Varför? Jo jag tyckte det var dags att dra en rolig historia på jobbet igen och tänkte då att kanske det kommer en från Malin snart. Och här är den ju ... haha

onsdag, 23 augusti, 2006  
Blogger Nina said...

Malin: du är la för härlig. Förresten så är du utmamnad igen (inne hos mig och absolut inget tvång)

torsdag, 24 augusti, 2006  
Blogger Bloggblad said...

Den var bra! Aldrig hört.

torsdag, 24 augusti, 2006  
Blogger dixi said...

En kul vits!
andromeda tycker om...

torsdag, 24 augusti, 2006  
Anonymous Anonym said...

hihi =) mycket rolig tack tack

fredag, 25 augusti, 2006  
Anonymous Anonym said...

=) den var bra... Men jag smårler bara, kan inte skratta än det gör för ont.... Dottern den lilla damen har återigen ändrat sig och går nu på Växjö design och konst... Skapar mycket arbete för mor o far.... Men huvudsaken hon är lycklig.... Tänk på onsdag åker jag till Ryssland.... Hur det ska gå till vet jag inte.... Men det ska gå!

måndag, 28 augusti, 2006  
Anonymous Anonym said...

Åh, så kul! :-)

måndag, 25 september, 2006  
Anonymous Anonym said...

=D Att jag inte har tänkt på det!

söndag, 01 oktober, 2006  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Grattis på födelsedagen, Malin!

måndag, 02 oktober, 2006  
Blogger Sabina said...

Haahahahaa, jösses vilken kul historia!!!

Måste komma ihåg:)

söndag, 22 oktober, 2006  
Blogger Mini said...

Hej Malin! Kommer du ihåg mig? Johanna från Sthlm.
Läget med dig då?
Jag har varit lite dålig på att skriva i min blogg på ett tag men nu har jag börjat igen.
Hoppas du fortsätter följa mitt liv. :)
Jag följer ditt liv via bloggen iallafall.
Men vi hörs snart igen hoppas jag.
Kramar från Johanna

lördag, 25 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

God Jul på dig Malin!!!

söndag, 24 december, 2006  
Blogger ♥ Pia... said...

Haha den var kul den...haha

tisdag, 30 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

haha den var riktigt bra!

Ha det gott.

lördag, 24 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics