fredag, januari 20, 2006

Inställt


Ja hela denna dagen är inte som planerat...
Maken körde till jobbet i morse och det är nog det enda som följt dagsplaneringen...

Redan 07.00 kom beskedet att bussarna var inställda.
07.30 kom två frusna tonåringar tillbaka från busshållplatsen.. Inte allt för besvikna kan tilläggas...
Ringde dagis och frågade om vi skulle komma idag men dom var kort om folk så vi väntar till måndag.. Inget som varken jag eller Emil hängde läpp över...

Min underbara svärfar kom ner och passade de två små och Pernilla och jag körde till stan för att handla......
Dit var det ganska ok men hem 1.5 timme senare var ingen höjdare..
att plöja igenom snövallar med sikt som är lika med 0 är obehagligt...
Men vad gör man inte för att fylla på förråden.....

Ja hela denna historia handlar ju förstås om snön... Ingen har väl missat...

Just nu stormar och snöar det. Flickorna gick ut för att kolla läget....

Hoppas att maken kan ta sig hem när han slutar efter dubbla skift i kväll...

7 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Ja, här är det betydligt lugnare, som alltid .., mot för på landet.
Du får ha det så skönt där hemma.

fredag, 20 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Bettan: Ja vi har det skönt...
Bambi: Akta dig när du ger dig av...
Marmelad: Ja det är mysigt att va lite insnöad... DEt är många fördelar med att bo så här... Jag skulle aldrig flytta till stan igen... Den friheten finns inte där...

fredag, 20 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Åh.. Nu ska det bli spännande! Helgen som kommer.. Men hoppas att det inte händer något hemskt.

fredag, 20 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Anne-maj: Ska du nått spec eller det är vädret du tänker på??

fredag, 20 januari, 2006  
Blogger Mildamakter said...

Skönt att det är helg åtminstone, då behöver man ju inte ta sig ut om man inte vill, inte vi i alla fall ...

fredag, 20 januari, 2006  
Blogger Malin said...

Milda: Inte jag heller.. Handlade ju idag.. Skönt..

fredag, 20 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Veklingar..... Har ni hört talas om dubbdäck.... Och jag går inte på att ni har såååå hård snö... Jag har kört genom ½ meter snö.... iofs var jag i gråt... Men va tusan... Ställa in bussar???? Det händer inte här uppe ....

lördag, 21 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home

advanced web statistics